Psychologia reklam w telewizji


Psychologia reklam w telewizji


Nie ma reklam komercyjnych z przekazem “kupuj mniej”. Zleceniodawca płaci za emisję i oczekuje konkretnych wyników. Od budowania świadomości marki po zwiększenie sprzedaży. Jest wielu przeciwników telewizji i reklam. Czy znacie osoby, które ciągle powtarzają, że w tv nie ma co oglądać, jednak wolny czas spędzają głównie przed telewizorem?

Odbiorca jest kroplą w morzu statystyk oglądalności. Jakby codziennie narzekał to nikt nie weźmie jego zdania pod uwagę przy układaniu ramówki i czasu reklam. Jeżeli lubisz tv to szukaj dobrych stron w oglądaniu.

Co widzimy najczęściej w reklamach?

1. Małe dzieci. Są słodkie i generują miłe uczucia niewinności i beztroski. Widząc małe dzieci w naszych sercach tworzy się dobro.

2. Zwierzęta. Szczególnie pieski, kotki. Zastanów się dlaczego występują w reklamie?

3. Piękne kobiety. W tego typu reklamach np. perfum lub samochodów wzbudzamy pożądanie. Odbiorca myśli, że posiadając przedmiot będzie miał u boku piękną kobietę.

4. Celebryci. Community celebryty to często setki tysięcy osób. Jeżeli kochasz swego idola, to kochasz również wszystko co zachwala.

Występuje jeszcze kilka stałych czynników w reklamach lecz warto skupić się na procesie. Polecam oprzejrzeć kilka reklam bez głosu. W tym momencie jesteśmy mniej podatni na sugestie i możemy skupić się tylko na obrazie. Wiele reklam w tym momencie wygląda komicznie. Wszyscy są szczęśliwi, wszyscy się uśmiechają, żyją w świecie bez problemów za pomocą przedmiotu z reklamy. To odmienia wszystko.

Polecam, również oglądać reklamy (jeżeli już musimy) z pozycji reklamodawcy. Wyobraź sobie, że to Twój produkt i pomyśl o zastosowanych elementach “Czy ludzie to kupią?”.

To fascynujące, że spoty reklamowe występują na wielu kanałach w tym samym czasie, a odbiorca chcąc uciec od tego zmienia tak na prawdę tylko reklamy. Nie zdajemy sobie sprawę z podprogowego wpływu reklam, które kształtują nasze nawyki zakupowe. Jeżeli jesteś rodzicem zrób wszystko, by maluch nie musiał oglądać reklam.

Co sądzę o reklamach?

Jeżeli chcesz zaistnieć na rynku z nowym produktem, podnieść sprzedaż i nie masz co robić z pieniędzy to reklama jest jedyną rzeczą o jakiej marzysz.

Jeżeli jesteś fanem telewizji to będziesz miał z roku na rok gorzej. Każdego dnia trwają badania jak wcisnąć Ci produkt, którego nie potrzebujesz… w jak najszybszym tempie. Akceptuję fakt, że reklamy muszą być, gdyż inaczej nie byłoby tv, jednak jest to mało komfortowe oglądając po raz setny “Titanica”.

Reklamy mają za zadanie wzbudzić emocje i chęć posiadania. Obserwuj swoje zachowania podczas oglądania i podczas zakupów. Gwarantuję Ci, że posiadasz w domu wiele rzeczy z reklam, których nie kupiłbyś… jakbyś trafił z bezludnej wyspy prosto do… supermarketu.

PS. Co wydarzyłoby się w sytuacji, gdy ktoś chce zwrócić nowy samochód po kilku miesiącach użytkowania, ponieważ na reklamie samochodu są piękne kobiety, a użytkownika nie spotkało nic poza wymianą opon i oleju?

Ł.

 

Łukasz Rożewski

Twórca

ŁUKASZ JEST AUTOREM REDVOUX.PL. REALIZUJE SIĘ PISZĄC ARTYKUŁY, TWORZĄC NA YOUTUBE, PROWADZĄC KONSULTACJE. JEST OBSERWATOREM LUDZI, DLA KTÓRYCH TWORZY I ICH WSPIERA.

Brak Komentarzy

Wyjdź i Odpowiedz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

© Redvoux.pl Łukasz Rożewski 2019